Tjejers Rätt Att Välja...

Vi blir dömda dagligen, dömda av olika saker.. Hur vi klär oss, hur vi sminkar oss, vad vi har för frisyr och hur vår kropp ser ut är stora delar av det folk dömer oss för... Positivt som negativt...

Jag är en sån tjej som gör vad JAG vill, när JAG vill göra det, och det kan sticka i mångas ögon att en tjej fullständigt skiter i alla andras åsikt... Visst, jag kan fråga vänner om vad dom tycker om vissa saker, men jag gör fortfarande det jag vill, och om någon har något emot det, ja, synd för den...

Men sen när ska vi tjejer inte få göra en bröstförstoring för att VI vill det, utan att bli dömda och klassade som hjärndöda eller horor?

Sen när ska vi inte få ha på oss dom kläderna vi vill, ha sex med vem vi vill, sminka oss hur vi vill?

Jag tycker det är så sorligt att tjejer för saker emot sin egen vilja, eller avstår från saker bara för dom är rädda för vad andra ska tycka och tänka om dom...

Något som nästan är mer tragiskt än att vi blir dömda, är att det i största delen är tjejer som dömer tjejer, är ofta tjejers elaka kommentarer som får andra tjejer att inte våga göra det dom själva vill.. 

Är det verkligen så vi vill att samhället ska vara?

Var ute på krogen för några veckor sedan, satt och pratade med några... Sen säger jag min åsikt i det hela och då säger en av killarna "men du, såna plastdockor som du ska inte ha en åsikt, så sitt där och var söt, så kan vi andra diskutera"

Det var en kommentar som jag inte ens orkade svara på, utan bara garvade...

"Man ska inte döma hunden efter håren"

Kommentarer
Postat av: Jennifer

ska vi följa varandra på bloglovin??? :)

2010-02-16 @ 18:53:14
URL: http://inteklokihuvudet.blogg.se/
Postat av: Frida

sv: det funkar bra, det håller jätte länge, så man måste inte hålla på och kladda med det hela tiden :)

2010-02-16 @ 20:48:56
URL: http://lillajag12.blogg.se/
Postat av: Anonym

du verkar så jävla skön helt enkelt, en brud med skin på näsan som inte tar nån skit, sånt gillar vi.

Är precis likadan själv, många smällar har man fått tagit men som man även blivit starkare av.



ha det så bra

bara att komma in och titta i min blogg om du behöver tidsfördriv haha

2010-02-16 @ 21:16:32
URL: http://hatamode.blogg.se/
Postat av: emelie

Jag gillar din blogg!

Du har så rätt om de du skriver :)

2010-02-16 @ 22:12:36
URL: http://emelietherese.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0