Vilken dag...

Idag skulle vara sista dagen på stambytet då det ska besiktas imorgon... Klockan 11 skulle dom vara här och städa, för att sedan fixa det sista...

Jag sitter och väntar på att dom ska komma och städa, klockan 11.30 kommer en kvinna och en tjej in och säger "Hej, vi ska städa lite", dom tar ett varv i badrummet och köket, och går härifrån... Jag tänkte att dom skulle hämta städsaker...

När klockan är typ 14.30 så kommer dom tillbaka, tar bort pappen som legat på golvet, samt tar vår sopkvast och sopar lite, och sedan går dom igen... Så jag damsuger, och städar det som behöver städas, då jag inte orkar ha det smutsigt pga slöa jävlar som inte gör sitt jobb...

När klockan var runt 13, så kom nån in i lägenheten.. Jag ropar och frågar om dom tänkt komma med fläkten, badkaret och måla och foga det sista, "klockan 14 kommer dom och fixar det sista" får jag som svar.... När klockan var 15.15 gick jag ner till deras kontor för att fråga vad som hände, men där var det stängt och låst.. På vägen tillbaka hittar jag nån snubbe som påstår sej vara chef, så jag tar med honom upp i lägenheten och visar, och han säger "aa men såhär ska det inte se ut, jag går ner och skickar upp dom direkt så dom får fixa det".. Och ännu har ingen kommit... Så dom lär inte komma idag heller..

Så dom har 1h på sej imorgon innan besiktningen att fixa det sista, vilket dom inte lär göra.. Har haft dom springandes in och ut här flera gånger om dagen senaste 2 veckorna, men inte fan händer det något.. Är så jävla trött på det här nu, skulle kunna sälja lägenheten och bo på hotell bara för att få slippa dom här skitsnackande byggjobbarna som vägrar göra sitt jobb... Tröttsamt? Ja...

Är helt slut i kroppen efter dagens arbetande, men än är det inte klart, ska tvätta ikväll också...

Kan inte folk bara lära sej att göra sitt jobb?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0